FELVONÓ TÁVFELÜGYELETI SZOLGÁLTATÁS
A felvonóba telepített segélyhívó készülék igénybevétele esetén jelzést küld a CRITERION távfelügyeleti központjába, ahol diszpécser szolgálatunk munkatársai azonnal megkezdik a helyzet felmérését és megoldását. A diszpécserek a szerkezet által küldött jelzések alapján azonosítják az épület pontos címét, a lift helyét, üzemeltetőjét, karbantartóját, továbbá élőhangos kapcsolatba lépnek a felvonó utasaival. Központunk munkatársai ezt követően értesítik az épület gondnoki és/vagy portaszolgálatát, hogy megtehessék a kellő intézkedést.
Amennyiben minket kérnek fel a mentési feladatok ellátására is, a CRITERION Távfelügyelet saját járőrszolgálata a jelzéstől eltelt 30 percen belül garantáltan megérkezik a helyszínre. Az Önök által biztosított kulcsokkal és eszközökkel a speciális képzésben részesült csapatunk azonnal megkezdi a bennrekedt személyek mentését. Cégünk Magyarország teljes területén vállalja a liftek távfelügyeletéhez szükséges segélyhívó készülékek telepítését, azok rendszeres ellenőrzését és az ezeken keresztül elérhető 24 órás diszpécserszolgálat üzemeltetését.
A liftekben kötelező segélyhívó berendezést üzemeltetni a hatályos jogszabályok szerint. Az eszközök telepítése és működtetése szakértelmet kíván, ráadásul a rendszer működtetése társasházanként vagy különálló épületenként is magas költségekkel jár.

Szakképzett járőrszolgálati egység

Maximum 30 perces helyszínre érkezés

Országos lefedettség

24 órás rendelkezésre állás

Prémium felvonó távfelügyeleti szolgáltatás
MIÉRT A CRITERION TÁVFELÜGYELET FELVONÓ TÁVFELÜGYELETI SZOLGÁLTATÁSÁT ÉRDEMES VÁLASZTANIA?
A felvonók esetében – annak sok használója miatt – különösen fontos a gyorsaság és a megbízhatóság. Érdemes ezt a munkát komoly infrastruktúrával rendelkező cégre bízni. Járőreink nagy száma és speciális képzettsége, illetve fejlett járműflottánk miatt gyorsan a helyszínre érkezünk. A liftek gyakori használata és erős igénybevétele miatt a meghibásodás kockázata is magas. Minden perc számít, ha valaki a felvonóban ragad. A személy nem csak fizikai, de mentális sérüléseket is elszenvedhet a bezártság érzésétől és a legfeljebb pár perces utazásra szánt helyiség körülményeitől. Ezért különösen fontos a távfelügyelet megbízhatósága és a mentés mihamarabbi megkezdése felkészült személyzettel.
A lift távfelügyeleti szolgáltatás tartalma
Általános
- Távfelügyeleti központ és a segélykérő berendezés közötti kapcsolat 5 percenkénti ellenőrzését
- A beérkezett jelzésekre történő előre meghatározott intézkedést
- 360 000 Ft / káresemény maximális kártérítési összeget
- Kulcsőrzés díját (az épületbe-, illetve a gépházba való bejutáshoz)
- A vészjelző berendezés telepítésének anyag és munkadíját
Távfelügyeleti (diszpécser) központ
- Távfelügyelet folyamatos (0 – 24) biztosítását
- Korlátlan számú értesítendő személy elérhetőségeinek megadását
- A felvonó és diszpécser központ közötti kétoldali kommunikáció kialakítását
- Automatikus, digitális hangrögzítést az összes telefonbeszélgetésre vonatkozóan
- Beérkező jelzések figyelését és a szerződésben meghatározott intézkedések megtételét
- Járőrszolgálat koordinálását, szükség esetén utasítását az objektum címére történő kivonulásra
- A kiérkezés tényének és idejének dokumentációját a távfelügyeleti szoftverben
- Értesítendő személyek részére történő visszajelzést a járőr által helyszínen tapasztaltakról
Járőrszolgálat
- Járőrszolgálat helyszínre érkezését a szerződésben meghatározott feltételekkel
- A helyszín elsődleges biztosítását, a felvonóban rekedt személyek kimentését
- A helyszín átvizsgálását, és amennyiben lehetséges a riasztás okának megállapítását
MILYEN ELŐÍRÁSNAK KELL MEGFELELNIE A FELVONÓ VÉSZJELZŐRENDSZERNEK?
A felvonó vészjelzők működtetését a 146/2014. (V.5.) kormányrendelet írja elő, az MSZ-EN 81-28.2004 szabályozása szerint. A 2004 után épült liftek esetén előírás a felvonóvészjelző megléte, illetve a 2004 előtt üzembe helyezett felvonók esetén is előírás, amennyiben a felvonóvezérlés cseréje megvalósult. A CRITERION Távfelügyelet diszpécser központja a felvonó távfelügyeleti szolgáltatáshoz szükséges, a hatóságok által előírt követelményeknek teljes körűen megfelel, és az évenkénti felülvizsgálatok során kiváló minősítésben részesül.
Eszközünket és szolgáltatásunkat az ÉMI-TÜV SÜD vizsgálta be, és állította ki arról minőségbiztosítási tanúsítványunkat. A minőségbiztosítási tanúsítvány száma: F-0127/2010. távfelügyelet megbízhatósága és a mentés mihamarabbi megkezdése felkészült személyzettel.