Gyakran ismételt kérdések objektumvédelmi távfelügyeleti szolgáltatás esetén
Diszpécsereink tájékoztatják Önt, hogy az objektumnak pontosan melyik zónájából érkezett a riasztás jelzés, illetve milyen intézkedéseket tettek a riasztással kapcsolatban. Amennyiben nem tart igényt a kivonuló szolgálat indítására, érvényes jelszavával lemondhatja a járőrszolgálat indítását, melyet a diszpécser kérésére a telefonhívás során kell bediktálnia.
Amennyiben észleli a riasztást és nem kér intézkedést, kérjük rögtön – még a kivonuló szolgálat elindítása előtt – telefonáljon be Távfelügyeleti központunkba és érvényes jelszavával mondja le az intézkedést.
A 1447-es telefonszámon az 1-es menüpontot kiválasztva 2,5 percen belül, a jelszó megadásával mondhatja le a távfelügyelet által védett objektum riasztását. Amennyiben az előre meghatározott időintervallumon belül nem sikerül lemondania a riasztást, a már elindított kivonuló szolgálatunkat nem tudjuk visszahívni. Értesítéses szolgáltatást igénybe vevő ügyfeleinknél is fontos az időben történő riasztáslemondás, hiszen így elkerülhető a megadott személyek felesleges riasztása.
- Telefonáljon be a 1447-es telefonszámunkra, válassza az 1-es menüpontot, és jelszavával mondja le előre az intézkedést!
- Diszpécsereink megkérdezik, hogy milyen hosszú ideig kéri várhatóan az intézkedés felfüggesztését. Jelöljön meg olyan időtartamot, amennyi idő alatt biztosan lezajlik a tesztelés (általában fél óra elegendő).
- Élesítse be riasztórendszerét, majd okozzon riasztást! Akár több zónán is végigmehet, jegyezze meg, mely helyiségek érzékelőit kellett beindítania, majd kapcsolja ki riasztórendszerét!
- Hívja fel újra a 1447-es telefonszámunkat, válassza ismét az 1-es menüpontot és ellenőrizze, hogy a riasztások beérkeztek-e a távfelügyeletre!
A szolgáltatás ismét éles státuszba kerül, amikor Ön jelzi a tesztelés befejezését. Amennyiben ezt elfelejtené, a rendszer automatikusan is éles státuszba teszi az Ön szolgáltatását az előre megbeszélt felfüggesztési idő leteltekor.
Amennyiben hosszabb időre van szüksége a teszteléshez vagy a riasztórendszerén karbantartást, szerelést végeznek, bármikor kérheti a felfüggesztett időszak további meghosszabbítását a 1447-es telefonszámon.
A téves riasztást Társaságunknál használt érvényes jelszavával lehet lemondani a felügyelt objektum címe szerint illetékes Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság telefonszámán. Hatósági előírás értelmében a téves tűzjelzések lemondására a Távfelügyeleti központba történő beérkezést követően 2 perc áll rendelkezésre. Cégünk kivonuló szolgálatot nem indít a helyszínre.
Ha Ön objektumát bérbe adja/ eladja, a szolgáltatást akkor sem kell megszakítani. Lehetőség van, a szolgáltatás átadására. Ezt az igényét legyen kedves jelezni a régi és az új előfizető adataival (név, telefonszám) a 1447-es telefonszámon a 4-es menüpontban, vagy írásban az ugyfelszolgalat@criterion.hu e-mail címen. Kollégáink felveszik Önökkel a kapcsolatot a további ügyintézés végett.
Gyakran ismételt kérdések gépjárművédelmi távfelügyeleti szolgáltatás esetén
Diszpécsereink tájékoztatják Önt, hogy a gépjárművel kapcsolatosan riasztás jelzés érkezett. A telefonhívás során jelezheti, hogy igényt tart-e intézkedésre vagy sem. Amennyiben intézkedést kér, a diszpécserszolgálat a következő lépéseket hajtja végre:
meghatározza a gépjármű pozícióját, a GPS rendszer adta lehetőségek keretein belül:
- álló gépjármű esetén a gépjárműhöz kivonuló szolgálatot indít,
- mozgó gépjármű esetén értesíti a rendőrséget és megadja a gépjármű mozgására vonatkozó adatokat.
Felhívjuk figyelmét, hogy a gépjármű eltulajdonítását Önnek is be kell jelentenie a rendőrségen! A rendőrséggel történő további egyeztetést a gépjármű visszanyerésével kapcsolatban Önnek kell lebonyolítania, az ehhez szükséges rendőrségi telefonszámot diszpécserünk minden esetben megadja.
A 1447-es telefonszámon az 1-es menüpontot kiválasztva a jelszó megadásával mondhatja le a védett gépjármű riasztását. Amennyiben nem sikerül időben lemondania a riasztást (a riasztás idején sem Ön, sem az Ön által megadott egyik kapcsolattartó nem volt elérhető), a már elindított járőrszolgálatot, vagy rendőri szervet nem tudjuk visszahívni. Ebben az esetben mindenképpen kivonulás történik.
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy az díjköteles kivonulások után mind a kivonuló szolgálat, mind pedig a rendőrség bevonása esetén ügyfeleinknek kivonulási díjat kell fizetniük.
- Hívja fel diszpécser kollégánkat a 1447-es telefonszámon, az 1-es melléket választva, és jelentse be tesztelési szándékát.
- Az Ön jogosultságának ellenőrzése érdekében diszpécserünk meg fogja kérdezni jelszavát.
- Diszpécserünk megkérdezi, milyen hosszú ideig kéri várhatóan az intézkedés felfüggesztését. Jelöljön meg olyan időtartamot, amennyi idő alatt biztosan lezajlik a tesztelés (általában fél óra elegendő)!
- Élesítse gépjárművében a rendszert úgy, hogy Ön a gépjárműben marad.
- Várja meg, amíg az élesedési késleltetés ideje letelik, majd próbálja meg elindítani a gépjárművet. A rendszer riasztani fog és – a védelmi rendszer kiépítésétől függően – a gépjármű elindítása is sikertelen lesz (indítás blokkolás). A riasztási állapotot kiépítéstől függően a központi zár kikapcsolásával vagy a rendszerhez kapott azonosító eszközzel (pl.: „Dallas kulcs” vagy kezelőbillentyűzet) nyugtázhatja.
- Hívja fel ismét diszpécser munkatársunkat a 1447-es telefonszámon, az 1-es melléket választva, és egyeztessen a beérkezett jelzésekről.
- Kérje a szolgáltatás újra figyelését (élesítését).
Felhívjuk figyelmét, hogy tesztelést követően minden esetben jeleznie kell, ha diszpécsertől kért korábbi intézkedés megváltoztatását kéri. Ez biztosítja, hogy a tesztelés után ismét a szolgáltatási szerződés szerinti éles rendszer működjön.
- Amennyiben szervizben hagyja gépjárművét és ott az autó egyes részein dolgozni fognak.
- A téves riasztások megelőzése érdekében a szervizben tartózkodás idejére a szolgáltatás felfüggeszthető.
- Amennyiben tévesen, véletlenül riasztást okozott és szeretné lemondani az intézkedést.
- Amennyiben gépjárművét eltulajdonították és ezt kívánja bejelenteni.
Gyakran ismételt általános jellegű kérdések
- Havonta
- Negyedévente
- Félévente
- Évente
Írásban, adatai feltüntetésével levelezési címünkre (1300 Budapest 3, Pf. 92.) vagy elektronikus úton az ugyfelszolgalat@criterion.hu e-mail címre küldött módosítási kérelemmel.
Amennyiben a meglévő szolgáltatása helyett egy másik szolgáltatástípusra szeretne áttérni, és bővebb információra lenne szüksége, ingyenes felmérési lehetőséget, árajánlatot biztosítunk az Ön részére. Elérhetőségeit a 1447-es telefonszámon, a 3-as menüpont kiválasztása után kollégáink rögzítik, majd rövid időn belül felveszik Önnel a kapcsolatot.
Amennyiben adataiban történik változás, úgy azt írásban, a változást követő legkésőbb 5 napon belül szükséges jeleznie. Az Adatváltozást bejelentő lap letölthető weboldalunkról is a Hasznos menüpontban, vagy kérheti ügyfélszolgálatunktól is.
A kitöltött és aláírt Adatváltozás bejelentő lapot e-mailen csatolva, faxon vagy postai úton kérjük eljuttatni Ügyfélszolgálatunk részére.
Amennyiben az értesítendő személyek adataiban vagy az értesítendő személyek listájában történik változás, úgy azt e-mailen, vagy a weboldalunk Hasznos menüpontjában található Adatlap kitöltésével, aláírásával és visszaküldésével jelezheti Társaságunk részére.
A tesztjel az Ön riasztóközpontja és Társaságunk távfelügyeleti központja közötti kapcsolat meglétének a vizsgálatára szolgál. A tesztjel küldése a különböző díjcsomagokban különböző gyakorisággal történik (napi egyszer, 20 percenként, 1 percenként).
Amennyiben a tesztjel elmaradását Ön szerint nem lefedettségi probléma, hanem gyaníthatóan a beépített rendszer meghibásodása okozza, kérjük, vegye fel a kapcsolatot műszaki segítséget nyújtó kollégáinkkal!
A4, A6, A7, A8 és A9 méretű matricáink közül választhat, melyek mindegyike kérhető kívülről, illetve belülről ragasztható formában. Valamint A5 méretű Távfelügyeleti táblát tudunk a rendelkezésére bocsátani.
Igényléshez kérjük írjon e-mailt az ugyfelszolgalat@criterion.hu címre, vagy hívja ügyfélszolgálatunkat a 1447-es telefonszámon, a 4-es menüpontot választva.
Amennyiben szerződéskötéskor igényelte az e-számlát, úgy az Ön által választott fizetési gyakoriság szerint a rendszerünkben szereplő e-mail címre küldjük a távfelügyeleti számláját.
Amennyiben utólag szeretne e-számlára regisztrálni, azt az alábbi lehetőségek valamelyikén teheti meg:
- a tavfelugyelet.criterion.hu weboldalon
- kérheti e-mailen az ugyfelszolgalat@criterion.hu címen
- jelezheti igényét a 1447-es telefonszámon is, ügyfélszolgálatunk menüpontjában (4)
Minden esetben szükség lesz a megrendelő számra és a számla sorszámára, melyeket a legutóbbi számláján megtalál, valamint meg kell adnia az elsődleges e-mail címet, melyre a számlát Társaságunk küldeni fogja.
A távfelügyeleti szerződés megkötésekor az Ön által megadott első számú értesítendő személy mobiltelefonjára bizonyos esetekben SMS értesítést küldünk. Ezek az üzenetek a következőkről tájékoztathatják a megadott személyt:
- Riasztás érkezett, értesítendők nem elérhetők: arról tájékoztatjuk, hogy a gépjárműből riasztás érkezett be távfelügyeletünkre, de egyetlen Ön által megadott értesítendő személlyel sem sikerült felvennünk a kapcsolatot.
- Értesítendők nem elérhetők, életjel-elmaradás érkezett: arról tájékoztatjuk, hogy a gépjárművel nem tudunk kapcsolatot teremteni. A problémáról már küldtünk egy SMS-t, de változás az óta sem történt és személyesen szeretnénk megbeszélni a problémát ügyfelünkkel. Sajnos eddig egyetlen Ön által megadott értesítendő személlyel sem sikerült felvennünk a kapcsolatot.
- A gépjárműből riasztás érkezett: arról tájékoztatjuk, hogy a gépjárműből riasztás érkezett be távfelügyeletünkre. Ezt az SMS típust csak azok az ügyfelek kapják, akik erre a típusú értesítésre, mint többletszolgáltatásra előfizettek nálunk.
- Életjel-elmaradás: ügyfelünket arról tájékoztatjuk, hogy gépjárművével a megadott időszak alatt (3 napon vagy 30 napon belül) nem sikerült kapcsolatot létesítenünk. Ennek lehet egyszerű magyarázata is, pl. Ön a gépjárművét huzamosabb ideig leárnyékolt mélygarázsban, vagy más lefedetlen területen parkolta le. Amennyiben a gépjármű ismét elérhető, a kapcsolatfelvétel automatikusan megtörténik.
- Díjhátralék esetén: ügyfelünket arról tájékoztatjuk, hogy egyenlegén lejárt határidejű nyitott tétel mutatkozik. Ezek tájékoztató jellegű adatok. Bővebb információt munkatársainktól kaphat a 1447-es telefonszámon az 5-ös menüpont alatt.
Bármely típusú SMS érkezett Önhöz, kérjük minél előbb vegye fel a kapcsolatot távfelügyeleti központunkkal!
- Postai úton, a jelszó formanyomtatványt az új jelszónak megfelelően kitöltve, aláírásával hitelesítve tudja ügyfélszolgálatunkhoz elküldeni. A formanyomtatvány telefonon igényelhető a 1447-es telefonszámon, a 4-es menüpontban.
- Személyesen ügyfélszolgálatunkon, a jelszó nyomtatvány kitöltésével.
- A kitöltött nyomtatványt e-mailen az ugyfelszolgalat@criterion.hu címre elküldve.
Kérjük, hogy a nyomtatvány előfizetői példányát saját érdekében biztonságos helyen tárolja!
Műszaki jellegű kérdéseivel a 1447-es telefonszámon, a 2-es menüpont kiválasztásával érhetők el szakképzett munkatársaink a nap 24 órájában.
Gépjárművédelmi rendszer meghibásodása esetén szolgálatunk hibaelhárítási folyamatot indít, melynek kapcsán egy munkatársunk a bejelentését követően visszahívja és egyezteti Önnel, hogy mely szervizben és mikor tudjuk fogadni.
Tájékoztatjuk, hogy amennyiben a hibaelhárítási folyamat indítását követően, kétség kívül megállapítható a gépjárművédelmi rendszer rendeltetésszerű működése, úgy az egyéb javítási tevékenység térítésköteles.
- Ha a kültéri sziréna megszólalt és a rendszer nem reagál a beütött kódokra.
- Amennyiben a helyi riasztórendszer kezelője hangjelzést ad, és nem tudja eldönteni, hogy mi lehet a probléma.
- Ha a riasztórendszer kommunikációs hibát jelez.
- Amennyiben tájékoztatást szeretne kapni, hogy milyen jelzés érkezett be egy adott időszakban távfelügyeleti központunkba az Ön riasztórendszeréről.
- Ha a helyi riasztórendszeréhez felhasználói útmutatót szeretne igényelni.
- Amennyiben időszakos szolgáltatását szeretné élesíteni vagy inaktiválni.
- Ha tesztelni szeretné a rendszerét.
- Ha nem kötött karbantartási szerződést, de szeretné átnézetni a rendszerét.
- A riasztórendszerével kapcsolatos rendellenes működésre utaló jelzés észlelése esetén.
- Amennyiben a beszereléskor megadott instrukciók szerint jár el, a rendszer mégis indokolatlanul riasztásokat okoz.
- Ha akkumulátor, érzékelő vagy egyéb eszköz cseréjét, bővítését vagy módosítását szeretné kérni.
Díjköteles kivonulás: – minden olyan, a Távfelügyeleti központba a védendő objektumból vagy az Előfizetőtől érkezett jelzés alapján történt kivonulás, amellyel kapcsolatban az Előfizető nem értesítette az illetékes rendvédelmi szervet vagy hatóságot, és a Szolgáltató kivonulását követően az illetékes rendvédelmi szerv vagy hatóság nem foganatosított intézkedést. Előfizető köteles igazolni, amennyiben a Szolgáltató kivonulásának alapjául szolgáló Riasztás jelzéssel összefüggésben rendőrségi intézkedés történt.
– az Előfizetőnek a riasztórendszer nem rendeltetésszerű használata esetén történő kivonulás.
– a nem a Szolgáltató felelősségi körébe tartozó műszaki meghibásodásra visszavezethető kivonulás.
A havi szolgáltatási alapdíj tartalmaz 4 db kivonulást évente, kivéve, ha a Felek az Egyedi szolgáltatási szerződésben ettől eltérően rendelkeztek.
- A távfelügyeleti központra történő felkapcsolástól számított egy hónapon belül nem számlázzuk ki a díjköteles kivonulásokat, mivel ez az időszak sokak számára még ismerkedést jelent a rendszerrel.
- Nem számlázzuk ki a díjköteles kivonulást abban az esetben sem, ha esetleg késve érünk ki a helyszínre, illetve, ha ügyfelünk szolgáltatási díja a havi kivonulási átalánydíjat már eleve tartalmazza (ez utóbbi esetben számlázás csak az 5. kivonulástól történik).
- Műszaki hiba esetén nem kell fizetni a díjköteles kivonulásért, ha általunk telepített és garanciális időn belüli a riasztórendszere.
Természetesen van. Amennyiben szeretné távfelügyeleti szolgáltatását szüneteltetni, a szüneteltetési időszakot meghatározva, kérelmét írásban az előfizető aláírásával ellátva kérjük eljuttatni e-mailen, faxon vagy postai úton ügyfélszolgálatunkra.
Amennyiben határozatlan időszakra szeretne üzemszünetet igénybe venni, abban az esetben a kezdő dátum megadása szükséges. Az üzemszünet ideje alatt a szolgáltatónak semmilyen kötelezettsége nem áll fenn, a beérkező jelzésekre intézkedés nem történik. Az üzemszünet díja szolgáltatástípusonként eltérő, ezeket az aktuális díjtáblázat tartalmazza.
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy amennyiben érvényben lévő hűségidő alatt kéri a szolgáltatás szüneteltetését, úgy a szüneteltetni kívánt időszak hosszával megnő a hűségvállalás hossza is.
Objektumvédelmi és gépjárművédelmi szolgáltatásunkat is tovább viheti a védeni kívánt új objektumba/gépjárműbe.
Amennyiben új ingatlanában is szeretné igénybe venni távfelügyeleti szolgáltatásunkat, meglévő riasztó rendszer esetén ingyen elvégezzük Önnek a felcsatlakozást; 24 hónapos hűségidő vállalásával, új rendszer kiépítésekor pedig 20% kedvezményt biztosítunk a riasztórendszer árából.
Költözési szándékát kérjük, jelezze a 1447-es telefonszámon, a 4-es menüpont kiválasztásával.
- postai csekkel: Amennyiben a távfelügyeleti szolgáltatás díjfizetési módja csekkes, számlájához automatikusan mellékelünk vagy eseti kérésére – például sérült csekk helyett külön is – küldünk postai csekket. A csekket bármely postahivatalban befizetheti. Kézi csekkes fizetés esetén, kérjük, hivatkozzon a számlán szereplő fizetőkódjára a közlemény rovatban!
- banki folyószámlájáról eseti, illetve rendszeres átutalással: A csekkes fizetésnél kényelmesebb lehet a banki átutalás. Ez esetben megbízást kell adnia a számla kiegyenlítésére a számlavezető bankjánál. Az Ön által választott fizetési gyakoriság szerinti időpontokban a banki átutalásnak megfelelő számlát küldünk Önnek. Banki átutalás esetén kérjük, hivatkozzon a számlán szereplő fizetőkódjára a közlemény rovatban.
- csoportos beszedési megbízással (CSBM): A csoportos beszedési megbízás fizetési mód lehetővé teszi, hogy ne kelljen havonta postára menni, sorban állni a számlákkal. Az Ön számlavezető bankja a Társaságunktól érkező számlaadatok alapján megterheli az Ön folyószámláját, így automatikusan egyenlítheti ki a távfelügyeleti szolgáltatási díját. A csoportos beszedési megbízásra szóló felhatalmazás nyomtatvány beszerezhető, kitölthető és leadható a számlavezető fióknál, illetve ügyfélszolgálatunkon.
- személyesen ügyfélszolgálatunkon, készpénzzel
Csoportos beszedési megbízás esetén Ön felhatalmazza a bankját, hogy a folyószámlájához hozzáférést biztosítson Társaságunk részére, hogy az Ön aktuális számláját kiegyenlítse. Gyors, egyszerű és kényelmes. Adhat meg limitet, aminél magasabb összegre nem indíthat Társaságunk beszedést.
Amennyiben a beszedés napján, folyószámláján nem áll rendelkezésre elegendő összeg a számla kiegyenlítéséhez, Társaságunk a következő beszedési napon, az együttesen nyitva lévő egyenlegre indítja a beszedést. A Csoportos beszedési megbízását két helyen is megadhatja. Saját bankjánál, akár internet bankon keresztül is. Az ehhez szükséges adatok:
CSBM azonosító: A 12676596
Bankszámlaszám: 10918001-00000026-41310029 (UniCredit Bank)
Közleményben kérjük, hivatkozzon a fizetőkódjára. (Ezt az információt a számlán találja a jobb oldalon a postázási név és cím alatti kis téglalapban.)
Amennyiben Társaságunkon keresztül szeretné leadni a megbízást a Hasznos menüpont alatt található Csoportos beszedési megbízás nyomtatványt kérjük, 3 példányban legyen kedves kitöltve és aláírva eljuttatni ügyfélszolgálatunk címére. Tájékoztatjuk, hogy ebben az esetben az ügyintézés várható időtartama 3 hét.
Amennyiben Előfizetői adataiban (név, székhely, postázási adatok) történik módosulás, úgy azt írásban, a változást követő legkésőbb 5 napon belül szükséges jeleznie. Az Adatváltozást bejelentőlap letölthető weboldalunkról a Hasznos menüpontban, vagy kérheti ügyfélszolgálatunktól is.
A kitöltött és aláírt Adatváltozás bejelentő lapot e-mailen csatolva, faxon vagy postai úton kérjük eljuttatni Ügyfélszolgálatunk részére.
Cégek esetében aktuális aláírási címpéldány másolatát is kérjük mellékelni.
Oktatási intézmények esetében az intézmény kinevezési dokumentum másolatát kérjük mellékelni.
A számlázással kapcsolatos reklamációt, illetve egyébként a szerződéses jogviszonnyal kapcsolatos egyéb panaszt írásban postai úton a Szolgáltató levelezési címére címezve, e-mailen pedig az ugyfelszolgalat@criterion.hu címen lehet benyújtani. A beadott reklamáció, panasz kivizsgálási határideje a Szolgáltató általi kézhezvételtől számított legfeljebb 30 nap.
A kivizsgálás eredményéről Előfizető írásos értesítést kap.
A felmondást minden esetben csak írásban tudjuk elfogadni, amennyiben az előfizető saját kezű aláírásával látta el. Ehhez letölthető sablont talál a Hasznos menüpontban, vagy megfogalmazhatja Ön is, de ebben az esetben is szükséges a sajátkezű aláírás. Cégek esetében, kérjük, legyen kedves érvényes aláírási címpéldányt is csatolni. Oktatási intézmények esetében az intézmény kinevezési dokumentum másolatát kérjük mellékelni.
A felmondás az írásos felmondási nyilatkozat beérkezésének napjától, az objektum védelem, valamint tűz távfelügyelet és gépjármű védelem esetén 30 nap, műholdas flottaszolgáltatás esetében 60 nap.
Amennyiben az előfizető elhalálozik, a felmondáskor kérjük, az örökös legyen kedves a halotti anyakönyvi kivonat másolatát elküldeni részünkre.