GyIK2018-07-10T10:43:30+02:00

Gyakran ismételt kérdések objektumvédelmi távfelügyeleti szolgáltatás esetén

Mit kell tennem, ha a diszpécser ingatlanom riasztásáról értesít?2017-12-18T15:45:06+01:00

Diszpécsereink tájékoztatják Önt, hogy az objektumnak pontosan melyik zónájából érkezett a riasztás jelzés, illetve milyen intézkedéseket tettek a riasztással kapcsolatban. Amennyiben nem tart igényt a kivonuló szolgálat indítására, érvényes jelszavával lemondhatja a járőrszolgálat indítását, melyet a diszpécser kérésére a telefonhívás során kell bediktálnia.

Amennyiben észleli a riasztást és nem kér intézkedést, kérjük rögtön – még a kivonuló szolgálat elindítása előtt – telefonáljon be Távfelügyeleti központunkba és érvényes jelszavával mondja le az intézkedést.

Hogyan mondhatom le az ingatlanom riasztását?2017-12-18T15:44:24+01:00

A 1447-es telefonszámon az 1-es menüpontot kiválasztva 2,5 percen belül, a jelszó megadásával mondhatja le a távfelügyelet által védett objektum riasztását. Amennyiben az előre meghatározott időintervallumon belül nem sikerül lemondania a riasztást, a már elindított kivonuló szolgálatunkat nem tudjuk visszahívni. Értesítéses szolgáltatást igénybe vevő ügyfeleinknél is fontos az időben történő riasztáslemondás, hiszen így elkerülhető a megadott személyek felesleges riasztása.

Hogyan tesztelhetem a riasztórendszerem működését?2017-12-18T15:45:00+01:00
  1. Telefonáljon be a 1447-es telefonszámunkra, válassza az 1-es menüpontot, és jelszavával mondja le előre az intézkedést!
  2. Diszpécsereink megkérdezik, hogy milyen hosszú ideig kéri várhatóan az intézkedés felfüggesztését. Jelöljön meg olyan időtartamot, amennyi idő alatt biztosan lezajlik a tesztelés (általában fél óra elegendő).
  3. Élesítse be riasztórendszerét, majd okozzon riasztást! Akár több zónán is végigmehet, jegyezze meg, mely helyiségek érzékelőit kellett beindítania, majd kapcsolja ki riasztórendszerét!
  4. Hívja fel újra a 1447-es telefonszámunkat, válassza ismét az 1-es menüpontot és ellenőrizze, hogy a riasztások beérkeztek-e a távfelügyeletre!

A szolgáltatás ismét éles státuszba kerül, amikor Ön jelzi a tesztelés befejezését. Amennyiben ezt elfelejtené, a rendszer automatikusan is éles státuszba teszi az Ön szolgáltatását az előre megbeszélt felfüggesztési idő leteltekor.

Amennyiben hosszabb időre van szüksége a teszteléshez vagy a riasztórendszerén karbantartást, szerelést végeznek, bármikor kérheti a felfüggesztett időszak további meghosszabbítását a 1447-es telefonszámon.

Hogyan mondhatom le a tűzjelzés riasztását?2018-04-17T17:34:13+02:00

A téves riasztást Társaságunknál használt érvényes jelszavával lehet lemondani a felügyelt objektum címe szerint illetékes Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság telefonszámán. Hatósági előírás értelmében a téves tűzjelzések lemondására a Távfelügyeleti központba történő beérkezést követően 2 perc áll rendelkezésre. Cégünk kivonuló szolgálatot nem indít a helyszínre.

Átruházhatom-e a szolgáltatásomat?2018-04-17T18:01:28+02:00

Ha Ön objektumát bérbe adja/ eladja, a szolgáltatást akkor sem kell megszakítani. Lehetőség van, a szolgáltatás átadására. Ezt az igényét legyen kedves jelezni a régi és az új előfizető adataival (név, telefonszám) a 1447-es telefonszámon a 4-es menüpontban, vagy írásban az ugyfelszolgalat@criterion.hu e-mail címen. Kollégáink felveszik Önökkel a kapcsolatot a további ügyintézés végett.

Gyakran ismételt kérdések gépjárművédelmi távfelügyeleti szolgáltatás esetén

Mit kell tennem, ha a diszpécser gépjárművem riasztásáról értesít?2017-12-18T15:48:15+01:00

Diszpécsereink tájékoztatják Önt, hogy a gépjárművel kapcsolatosan riasztás jelzés érkezett. A telefonhívás során jelezheti, hogy igényt tart-e intézkedésre vagy sem. Amennyiben intézkedést kér, a diszpécserszolgálat a következő lépéseket hajtja végre:

meghatározza a gépjármű pozícióját, a GPS rendszer adta lehetőségek keretein belül:

  1. álló gépjármű esetén a gépjárműhöz kivonuló szolgálatot indít,
  2. mozgó gépjármű esetén értesíti a rendőrséget és megadja a gépjármű mozgására vonatkozó adatokat.

Felhívjuk figyelmét, hogy a gépjármű eltulajdonítását Önnek is be kell jelentenie a rendőrségen! A rendőrséggel történő további egyeztetést a gépjármű visszanyerésével kapcsolatban Önnek kell lebonyolítania, az ehhez szükséges rendőrségi telefonszámot diszpécserünk minden esetben megadja.

Hogyan mondhatom le a gépjárművem riasztását?2017-12-18T15:48:26+01:00

A 1447-es telefonszámon az 1-es menüpontot kiválasztva a jelszó megadásával mondhatja le a védett gépjármű riasztását. Amennyiben nem sikerül időben lemondania a riasztást (a riasztás idején sem Ön, sem az Ön által megadott egyik kapcsolattartó nem volt elérhető), a már elindított járőrszolgálatot, vagy rendőri szervet nem tudjuk visszahívni. Ebben az esetben mindenképpen kivonulás történik.

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy az díjköteles kivonulások után mind a kivonuló szolgálat, mind pedig a rendőrség bevonása esetén ügyfeleinknek kivonulási díjat kell fizetniük.

Hogyan tesztelhetem a gépjárművédelmi rendszerem működését?2017-12-18T15:48:41+01:00
  1. Hívja fel diszpécser kollégánkat a 1447-es telefonszámon, az 1-es melléket választva, és jelentse be tesztelési szándékát.
  2. Az Ön jogosultságának ellenőrzése érdekében diszpécserünk meg fogja kérdezni jelszavát.
  3. Diszpécserünk megkérdezi, milyen hosszú ideig kéri várhatóan az intézkedés felfüggesztését. Jelöljön meg olyan időtartamot, amennyi idő alatt biztosan lezajlik a tesztelés (általában fél óra elegendő)!
  4. Élesítse gépjárművében a rendszert úgy, hogy Ön a gépjárműben marad.
  5. Várja meg, amíg az élesedési késleltetés ideje letelik, majd próbálja meg elindítani a gépjárművet. A rendszer riasztani fog és – a védelmi rendszer kiépítésétől függően – a gépjármű elindítása is sikertelen lesz (indítás blokkolás). A riasztási állapotot kiépítéstől függően a központi zár kikapcsolásával vagy a rendszerhez kapott azonosító eszközzel (pl.: „Dallas kulcs” vagy kezelőbillentyűzet) nyugtázhatja.
  6. Hívja fel ismét diszpécser munkatársunkat a 1447-es telefonszámon, az 1-es melléket választva, és egyeztessen a beérkezett jelzésekről.
  7. Kérje a szolgáltatás újra figyelését (élesítését).

Felhívjuk figyelmét, hogy tesztelést követően minden esetben jeleznie kell, ha diszpécsertől kért korábbi intézkedés megváltoztatását kéri. Ez biztosítja, hogy a tesztelés után ismét a szolgáltatási szerződés szerinti éles rendszer működjön.

Milyen esetben hívhatja a gépjárművédelmi diszpécser munkatársakat?2017-12-18T15:49:22+01:00
  • Amennyiben szervizben hagyja gépjárművét és ott az autó egyes részein dolgozni fognak.
  • A téves riasztások megelőzése érdekében a szervizben tartózkodás idejére a szolgáltatás felfüggeszthető.
  • Amennyiben tévesen, véletlenül riasztást okozott és szeretné lemondani az intézkedést.
  • Amennyiben gépjárművét eltulajdonították és ezt kívánja bejelenteni.

Gyakran ismételt általános jellegű kérdések

Milyen gyakorisággal egyenlíthetem ki számlámat?2017-12-19T08:13:49+01:00
  • Havonta
  • Negyedévente
  • Félévente
  • Évente
Hogyan módosíthatom a fizetési gyakoriságot?2018-04-13T11:15:18+02:00

Írásban, adatai feltüntetésével levelezési címünkre (1300 Budapest 3, Pf. 92.) vagy elektronikus úton az ugyfelszolgalat@criterion.hu e-mail címre küldött módosítási kérelemmel.

Hogyan módosíthatom a szolgáltatás típusát?2017-12-19T08:15:11+01:00

Amennyiben a meglévő szolgáltatása helyett egy másik szolgáltatástípusra szeretne áttérni, és bővebb információra lenne szüksége, ingyenes felmérési lehetőséget, árajánlatot biztosítunk az Ön részére. Elérhetőségeit a 1447-es telefonszámon, a 3-as menüpont kiválasztása után kollégáink rögzítik, majd rövid időn belül felveszik Önnel a kapcsolatot.

Mit kell tennem, ha változik a számlázási címem, az értesítendő személyek adatai, illetve elérhetőségeik?2021-12-02T10:10:35+01:00

Amennyiben adataiban történik változás, úgy azt írásban, a változást követő legkésőbb 5 napon belül szükséges jeleznie. Az Adatváltozást bejelentő lap letölthető weboldalunkról is a Hasznos menüpontban, vagy kérheti ügyfélszolgálatunktól is.

A kitöltött és aláírt Adatváltozás bejelentő lapot e-mailen csatolva, faxon vagy postai úton kérjük eljuttatni Ügyfélszolgálatunk részére.

Amennyiben az értesítendő személyek adataiban vagy az értesítendő személyek listájában történik változás, azt a következőképpen kérheti a Lakossági előfizető:

  • Adatlapon kitöltve, aláírva és beküldve
  • telefonon (rögzített vonalon) keresztül az érvényben lévő objektum jelszó és egy személyes adat megadásával (ami a szerződésben is szerepel), hétköznap 8:00-16:00 óra között a 22/512412-es telefonszámon
  • emailben, aláírás nélkül. Az email beérkezését követően, hétköznap 8:00 -16:00 között adatrögzítő kolléga visszahívja és az érvényes jelszó és egy személyes adattal történő azonosítás után elfogadja a változást

Üzleti Előfizető kizárólag az Adatlapon kitöltve, cégszerűen aláírva és beküldve kérheti a változtatást.

Mi az a tesztjel vagy életjel-elmaradás?2017-12-19T08:18:10+01:00

A tesztjel az Ön riasztóközpontja és Társaságunk távfelügyeleti központja közötti kapcsolat meglétének a vizsgálatára szolgál. A tesztjel küldése a különböző díjcsomagokban különböző gyakorisággal történik (napi egyszer, 20 percenként, 1 percenként).

Amennyiben a tesztjel elmaradását Ön szerint nem lefedettségi probléma, hanem gyaníthatóan a beépített rendszer meghibásodása okozza, kérjük, vegye fel a kapcsolatot műszaki segítséget nyújtó kollégáinkkal!

Hogyan rendelhetek matricát?2018-04-13T11:19:32+02:00

A4, A6, A7, A8 és A9 méretű matricáink közül választhat, melyek mindegyike kérhető kívülről, illetve belülről ragasztható formában. Valamint A5 méretű Távfelügyeleti táblát tudunk a rendelkezésére bocsátani.

Igényléshez kérjük írjon e-mailt az ugyfelszolgalat@criterion.hu címre, vagy hívja ügyfélszolgálatunkat a 1447-es telefonszámon, a 4-es menüpontot választva.

Hogyan kaphatom meg a számlámat elektronikus úton?2018-04-17T17:50:00+02:00

Amennyiben szerződéskötéskor igényelte az e-számlát, úgy az Ön által választott fizetési gyakoriság szerint a rendszerünkben szereplő e-mail címre küldjük a távfelügyeleti számláját.

Amennyiben utólag szeretne e-számlára regisztrálni, azt az alábbi lehetőségek valamelyikén teheti meg:

Minden esetben szükség lesz a megrendelő számra és a számla sorszámára, melyeket a legutóbbi számláján megtalál, valamint meg kell adnia az elsődleges e-mail címet, melyre a számlát Társaságunk küldeni fogja.

Milyen esetekben kaphat SMS üzenetet mobiltelefonjára?2021-12-02T10:07:53+01:00

A távfelügyeleti szerződés megkötésekor az Ön által megadott első számú értesítendő személy mobiltelefonjára bizonyos esetekben SMS értesítést küldünk. Ezek az üzenetek a következőkről tájékoztathatják a megadott személyt:

  • Riasztásjelzés érkezett az objektumból
  • Zárás elmaradás történt
  • Pánikjelzés érkezett az objektumból
  • Riasztásjelzés érkezett a gépjárműből
  • Riasztás érkezett a kültéri zónából
  • Helyszíni ellenőrzésről, amennyiben a járőr rendellenességet nem tapasztalt
  • GPRS kapcsolat helyreállásáról
  • Műszaki hibajelzésről
  • Akkumulátor hibajelzésről
  • Rádiós akku kimerült jezésről
  • Rádiós felügyelet vesztésről
Hogyan módosíthatom a jelszavamat?2021-12-02T10:09:33+01:00

Jelszó módosítást a következőképpen kérhet a Lakossági előfizető:

  • Adatlapon kitöltve, aláírva és beküldve
  • telefonon (rögzített vonalon) keresztül az érvényben lévő objektum jelszó és egy személyes adat megadásával (ami a szerződésben is szerepel), hétköznap 8:00-16:00 óra között a 22/512412-es telefonszámon
  • emailben, aláírás nélkül. Az email beérkezését követően, hétköznap 8:00 -16:00 között adatrögzítő kolléga visszahívja és az érvényes jelszó és egy személyes adattal történő azonosítás után elfogadja a változást

Üzleti Előfizető kizárólag az Adatlapon kitöltve, cégszerűen aláírva és beküldve kérheti a változtatást.

Hová fordulhatok műszaki hiba esetén?2021-12-02T10:12:53+01:00

Műszaki jellegű kérdéseivel a 1447-es telefonszámon, a 2-es menüpont kiválasztásával érhetők el szakképzett munkatársaink a nap 24 órájában.

Weblapunkon a https://tavfelugyelet.criterion.hu/muszaki-hibabejelentes/ oldalon. A hibabejelentéstől számítva 24 órán belül kollégánk visszahívja Önt és tájékoztatást ad a hibaelhárítás folyamatáról, annak költségeiről.
A 1447-es telefonszámon a 2-es menüpontot választva.

Milyen esetekben hívhatom a műszaki HelpDesk munkatársait?2017-12-18T15:53:24+01:00
  • Ha a kültéri sziréna megszólalt és a rendszer nem reagál a beütött kódokra.
  • Amennyiben a helyi riasztórendszer kezelője hangjelzést ad, és nem tudja eldönteni, hogy mi lehet a probléma.
  • Ha a riasztórendszer kommunikációs hibát jelez.
  • Amennyiben tájékoztatást szeretne kapni, hogy milyen jelzés érkezett be egy adott időszakban távfelügyeleti központunkba az Ön riasztórendszeréről.
  • Ha a helyi riasztórendszeréhez felhasználói útmutatót szeretne igényelni.
  • Amennyiben időszakos szolgáltatását szeretné élesíteni vagy inaktiválni.
  • Ha tesztelni szeretné a rendszerét.
  • Ha nem kötött karbantartási szerződést, de szeretné átnézetni a rendszerét.
  • A riasztórendszerével kapcsolatos rendellenes működésre utaló jelzés észlelése esetén.
  • Amennyiben a beszereléskor megadott instrukciók szerint jár el, a rendszer mégis indokolatlanul riasztásokat okoz.
  • Ha akkumulátor, érzékelő vagy egyéb eszköz cseréjét, bővítését vagy módosítását szeretné kérni.
Milyen esetben kaphatok számlát díjköteles kivonulásról?2018-04-17T17:21:23+02:00

Díjköteles kivonulás: – minden olyan, a Távfelügyeleti központba a védendő objektumból vagy az Előfizetőtől érkezett jelzés alapján történt kivonulás, amellyel kapcsolatban az Előfizető nem értesítette az illetékes rendvédelmi szervet vagy hatóságot, és a Szolgáltató kivonulását követően az illetékes rendvédelmi szerv vagy hatóság nem foganatosított intézkedést. Előfizető köteles igazolni, amennyiben a Szolgáltató kivonulásának alapjául szolgáló Riasztás jelzéssel összefüggésben rendőrségi intézkedés történt.

– az Előfizetőnek a riasztórendszer nem rendeltetésszerű használata esetén történő kivonulás.

– a nem a Szolgáltató felelősségi körébe tartozó műszaki meghibásodásra visszavezethető kivonulás.

A havi szolgáltatási alapdíj tartalmaz 4 db kivonulást évente, kivéve, ha a Felek az Egyedi szolgáltatási szerződésben ettől eltérően rendelkeztek.

Mikor nem kell fizetnem a kivonulásért?2021-12-02T10:14:16+01:00
  • A távfelügyeleti központra történő felkapcsolástól számított egy hónapon belül nem számlázzuk ki a díjköteles kivonulásokat, mivel ez az időszak sokak számára még ismerkedést jelent a rendszerrel.
  • Nem számlázzuk ki a díjköteles kivonulást abban az esetben ha a szolgáltatási díj tartalmaz évi 4 db díjköteles kivonulást (ebben az esetben számlázás csak az 5. kivonulástól történik).
  • Műszaki hiba esetén nem kell fizetni a díjköteles kivonulásért, ha általunk telepített és garanciális időn belüli a riasztórendszere.
Van lehetőségem a szolgáltatás szüneteltetésére?2021-12-02T10:15:39+01:00

Az Előfizető a Szolgáltatást az általa meghatározott időszakban szüneteltetheti, amennyiben a Szolgáltatási szerződés alapján a Szolgáltatóval szemben lejárt kötelezettsége nincs.
A Szolgáltatás szüneteltetését Előfizető az Ügyfélszolgálatnál tett írásbeli nyilatkozattal kezdeményezheti, azzal, hogy a szünetelés kezdő időpontja legkorábban az Előfizető írásbeli nyilatkozatának Ügyfélszolgálat általi igazolt kézhezvételétől számított 3 (három) munkanap elteltét követően lehetséges.
A Szolgáltató a szünetelés időtartamára Szolgáltatás szüneteltetésének díját számítja fel a Díjmelléklet szerint. A szolgáltatás szüneteltetésének kezdeti és vég-időpontjáról Előfizetőnek írásban kell nyilatkoznia.
Az Üzemszünet igényléséhez szükséges nyilatkozatot honlapunkon megtalálja a Hasznos menüpontban.

Költözés/Gépjármű értékesítés esetén tovább vihetem a szolgáltatást?2021-12-02T12:08:05+01:00

Objektumvédelmi és gépjárművédelmi szolgáltatásunkat is tovább viheti a védeni kívánt új objektumba/gépjárműbe.
Költözési szándékát kérjük, jelezze a 1447-es telefonszámon, a 4-es menüpont kiválasztásával.

Milyen módon rendezhetem a számlámat?2021-12-02T10:17:22+01:00
  • postai csekkel: Amennyiben a távfelügyeleti szolgáltatás díjfizetési módja csekkes, számlájához automatikusan mellékelünk vagy eseti kérésére – például sérült csekk helyett külön is – küldünk postai csekket. A csekket bármely postahivatalban befizetheti. Kézi csekkes fizetés esetén, kérjük, hivatkozzon a számlán szereplő fizetőkódjára a közlemény rovatban!
  • banki folyószámlájáról eseti, illetve rendszeres átutalással: A csekkes fizetésnél kényelmesebb lehet a banki átutalás. Ez esetben megbízást kell adnia a számla kiegyenlítésére a számlavezető bankjánál. Az Ön által választott fizetési gyakoriság szerinti időpontokban a banki átutalásnak megfelelő számlát küldünk Önnek. Banki átutalás esetén kérjük, hivatkozzon a számlán szereplő fizetőkódjára a közlemény rovatban.
  • csoportos beszedési megbízással (CSBM): A csoportos beszedési megbízás fizetési mód lehetővé teszi, hogy ne kelljen havonta postára menni, sorban állni a számlákkal. Az Ön számlavezető bankja a Társaságunktól érkező számlaadatok alapján megterheli az Ön folyószámláját, így automatikusan egyenlítheti ki a távfelügyeleti szolgáltatási díját. A csoportos beszedési megbízásra szóló felhatalmazás nyomtatvány beszerezhető, kitölthető és leadható a számlavezető fióknál, illetve ügyfélszolgálatunkon.
  • Díjneten keresztül. Díjnettel, számlázással kapcsolatos bővebb információt itt talál: https://tavfelugyelet.criterion.hu/hasznos/szamlazas/
Milyen módon adhatom meg a Csoportos Beszedési Megbízást?2021-12-02T10:18:08+01:00

Csoportos beszedési megbízás esetén Ön felhatalmazza a bankját, hogy a folyószámlájához hozzáférést biztosítson Társaságunk részére, hogy az Ön aktuális számláját kiegyenlítse. Gyors, egyszerű és kényelmes. Adhat meg limitet, aminél magasabb összegre nem indíthat Társaságunk beszedést.

Amennyiben a beszedés napján, folyószámláján nem áll rendelkezésre elegendő összeg a számla kiegyenlítéséhez, Társaságunk a következő beszedési napon, az együttesen nyitva lévő egyenlegre indítja a beszedést. A Csoportos beszedési megbízását két helyen is megadhatja. Saját bankjánál, akár internet bankon keresztül is. Az ehhez szükséges adatok:

CSBM azonosító: A 12676596

Bankszámlaszám: OTP Bank Nyrt. 11794008-24016528-00000000

Közleményben kérjük, hivatkozzon a fizetőkódjára. (Ezt az információt a számlán találja a jobb oldalon a postázási név és cím alatti kis téglalapban.)

Amennyiben Társaságunkon keresztül szeretné leadni a megbízást a Hasznos menüpont alatt található Csoportos beszedési megbízás nyomtatványt kérjük, 3 példányban legyen kedves kitöltve és aláírva eljuttatni ügyfélszolgálatunk címére. Tájékoztatjuk, hogy ebben az esetben az ügyintézés várható időtartama 3 hét.

Mit kell tennem akkor, ha változik az előfizető neve, székhelye?2018-04-17T18:03:08+02:00

Amennyiben Előfizetői adataiban (név, székhely, postázási adatok) történik módosulás, úgy azt írásban, a változást követő legkésőbb 5 napon belül szükséges jeleznie. Az Adatváltozást bejelentőlap letölthető weboldalunkról a Hasznos menüpontban, vagy kérheti ügyfélszolgálatunktól is.
A kitöltött és aláírt Adatváltozás bejelentő lapot e-mailen csatolva, faxon vagy postai úton kérjük eljuttatni Ügyfélszolgálatunk részére.
Cégek esetében aktuális aláírási címpéldány másolatát is kérjük mellékelni.
Oktatási intézmények esetében az intézmény kinevezési dokumentum másolatát kérjük mellékelni.

Mit kell tennem, ha panaszom van?2019-11-25T11:24:24+01:00

A számlázással kapcsolatos reklamációt, illetve egyébként a szerződéses jogviszonnyal kapcsolatos egyéb panaszt írásban postai úton a Szolgáltató levelezési címére címezve, e-mailen pedig az ugyfelszolgalat@criterion.hu címen lehet benyújtani. A beadott reklamáció, panasz kivizsgálási határideje a Szolgáltató általi kézhezvételtől számított legfeljebb 30 nap.

A kivizsgálás eredményéről Előfizető írásos értesítést kap.