Gyakran ismételt kérdések objektumvédelmi távfelügyeleti szolgáltatás esetén
Diszpécsereink tájékoztatják Önt, hogy az objektumnak pontosan melyik zónájából érkezett a riasztás jelzés, illetve milyen intézkedéseket tettek a riasztással kapcsolatban. Amennyiben nem tart igényt a kivonuló szolgálat indítására, érvényes jelszavával lemondhatja a járőrszolgálat indítását, melyet a diszpécser kérésére a telefonhívás során kell bediktálnia.
Amennyiben észleli a riasztást és nem kér intézkedést, kérjük rögtön – még a kivonuló szolgálat elindítása előtt – telefonáljon be Távfelügyeleti központunkba és érvényes jelszavával mondja le az intézkedést.
A 1447-es telefonszámon az 1-es menüpontot kiválasztva 2,5 percen belül, a jelszó megadásával mondhatja le a távfelügyelet által védett objektum riasztását. Amennyiben az előre meghatározott időintervallumon belül nem sikerül lemondania a riasztást, a már elindított kivonuló szolgálatunkat nem tudjuk visszahívni. Értesítéses szolgáltatást igénybe vevő ügyfeleinknél is fontos az időben történő riasztáslemondás, hiszen így elkerülhető a megadott személyek felesleges riasztása.
- Telefonáljon be a 1447-es telefonszámunkra, válassza az 1-es menüpontot, és jelszavával mondja le előre az intézkedést!
- Diszpécsereink megkérdezik, hogy milyen hosszú ideig kéri várhatóan az intézkedés felfüggesztését. Jelöljön meg olyan időtartamot, amennyi idő alatt biztosan lezajlik a tesztelés (általában fél óra elegendő).
- Élesítse be riasztórendszerét, majd okozzon riasztást! Akár több zónán is végigmehet, jegyezze meg, mely helyiségek érzékelőit kellett beindítania, majd kapcsolja ki riasztórendszerét!
- Hívja fel újra a 1447-es telefonszámunkat, válassza ismét az 1-es menüpontot és ellenőrizze, hogy a riasztások beérkeztek-e a távfelügyeletre!
A szolgáltatás ismét éles státuszba kerül, amikor Ön jelzi a tesztelés befejezését. Amennyiben ezt elfelejtené, a rendszer automatikusan is éles státuszba teszi az Ön szolgáltatását az előre megbeszélt felfüggesztési idő leteltekor.
Amennyiben hosszabb időre van szüksége a teszteléshez vagy a riasztórendszerén karbantartást, szerelést végeznek, bármikor kérheti a felfüggesztett időszak további meghosszabbítását a 1447-es telefonszámon.
A téves riasztást Társaságunknál használt érvényes jelszavával lehet lemondani a felügyelt objektum címe szerint illetékes Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság telefonszámán. Hatósági előírás értelmében a téves tűzjelzések lemondására a Távfelügyeleti központba történő beérkezést követően 2 perc áll rendelkezésre. Cégünk kivonuló szolgálatot nem indít a helyszínre.
Ha Ön objektumát bérbe adja/ eladja, a szolgáltatást akkor sem kell megszakítani. Lehetőség van, a szolgáltatás átadására. Ezt az igényét legyen kedves jelezni a régi és az új előfizető adataival (név, telefonszám) a 1447-es telefonszámon a 4-es menüpontban, vagy írásban az ugyfelszolgalat@criterion.hu e-mail címen. Kollégáink felveszik Önökkel a kapcsolatot a további ügyintézés végett.
Gyakran ismételt kérdések gépjárművédelmi távfelügyeleti szolgáltatás esetén
Diszpécsereink tájékoztatják Önt, hogy a gépjárművel kapcsolatosan riasztás jelzés érkezett. A telefonhívás során jelezheti, hogy igényt tart-e intézkedésre vagy sem. Amennyiben intézkedést kér, a diszpécserszolgálat a következő lépéseket hajtja végre:
meghatározza a gépjármű pozícióját, a GPS rendszer adta lehetőségek keretein belül:
- álló gépjármű esetén a gépjárműhöz kivonuló szolgálatot indít,
- mozgó gépjármű esetén értesíti a rendőrséget és megadja a gépjármű mozgására vonatkozó adatokat.
Felhívjuk figyelmét, hogy a gépjármű eltulajdonítását Önnek is be kell jelentenie a rendőrségen! A rendőrséggel történő további egyeztetést a gépjármű visszanyerésével kapcsolatban Önnek kell lebonyolítania, az ehhez szükséges rendőrségi telefonszámot diszpécserünk minden esetben megadja.
A 1447-es telefonszámon az 1-es menüpontot kiválasztva a jelszó megadásával mondhatja le a védett gépjármű riasztását. Amennyiben nem sikerül időben lemondania a riasztást (a riasztás idején sem Ön, sem az Ön által megadott egyik kapcsolattartó nem volt elérhető), a már elindított járőrszolgálatot, vagy rendőri szervet nem tudjuk visszahívni. Ebben az esetben mindenképpen kivonulás történik.
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy az díjköteles kivonulások után mind a kivonuló szolgálat, mind pedig a rendőrség bevonása esetén ügyfeleinknek kivonulási díjat kell fizetniük.
- Hívja fel diszpécser kollégánkat a 1447-es telefonszámon, az 1-es melléket választva, és jelentse be tesztelési szándékát.
- Az Ön jogosultságának ellenőrzése érdekében diszpécserünk meg fogja kérdezni jelszavát.
- Diszpécserünk megkérdezi, milyen hosszú ideig kéri várhatóan az intézkedés felfüggesztését. Jelöljön meg olyan időtartamot, amennyi idő alatt biztosan lezajlik a tesztelés (általában fél óra elegendő)!
- Élesítse gépjárművében a rendszert úgy, hogy Ön a gépjárműben marad.
- Várja meg, amíg az élesedési késleltetés ideje letelik, majd próbálja meg elindítani a gépjárművet. A rendszer riasztani fog és – a védelmi rendszer kiépítésétől függően – a gépjármű elindítása is sikertelen lesz (indítás blokkolás). A riasztási állapotot kiépítéstől függően a központi zár kikapcsolásával vagy a rendszerhez kapott azonosító eszközzel (pl.: „Dallas kulcs” vagy kezelőbillentyűzet) nyugtázhatja.
- Hívja fel ismét diszpécser munkatársunkat a 1447-es telefonszámon, az 1-es melléket választva, és egyeztessen a beérkezett jelzésekről.
- Kérje a szolgáltatás újra figyelését (élesítését).
Felhívjuk figyelmét, hogy tesztelést követően minden esetben jeleznie kell, ha diszpécsertől kért korábbi intézkedés megváltoztatását kéri. Ez biztosítja, hogy a tesztelés után ismét a szolgáltatási szerződés szerinti éles rendszer működjön.
- Amennyiben szervizben hagyja gépjárművét és ott az autó egyes részein dolgozni fognak.
- A téves riasztások megelőzése érdekében a szervizben tartózkodás idejére a szolgáltatás felfüggeszthető.
- Amennyiben tévesen, véletlenül riasztást okozott és szeretné lemondani az intézkedést.
- Amennyiben gépjárművét eltulajdonították és ezt kívánja bejelenteni.
Gyakran ismételt általános jellegű kérdések
- Havonta
- Negyedévente
- Félévente
- Évente
Írásban, adatai feltüntetésével levelezési címünkre (1300 Budapest 3, Pf. 92.) vagy elektronikus úton az ugyfelszolgalat@criterion.hu e-mail címre küldött módosítási kérelemmel.
Amennyiben a meglévő szolgáltatása helyett egy másik szolgáltatástípusra szeretne áttérni, és bővebb információra lenne szüksége, ingyenes felmérési lehetőséget, árajánlatot biztosítunk az Ön részére. Elérhetőségeit a 1447-es telefonszámon, a 3-as menüpont kiválasztása után kollégáink rögzítik, majd rövid időn belül felveszik Önnel a kapcsolatot.
Amennyiben adataiban történik változás, úgy azt írásban, a változást követő legkésőbb 5 napon belül szükséges jeleznie. Az Adatváltozást bejelentő lap letölthető weboldalunkról is a Hasznos menüpontban, vagy kérheti ügyfélszolgálatunktól is.
A kitöltött és aláírt Adatváltozás bejelentő lapot e-mailen csatolva, faxon vagy postai úton kérjük eljuttatni Ügyfélszolgálatunk részére.
Amennyiben az értesítendő személyek adataiban vagy az értesítendő személyek listájában történik változás, azt a következőképpen kérheti a Lakossági előfizető:
- Adatlapon kitöltve, aláírva és beküldve
- telefonon (rögzített vonalon) keresztül az érvényben lévő objektum jelszó és egy személyes adat megadásával (ami a szerződésben is szerepel), hétköznap 8:00-16:00 óra között a 22/512412-es telefonszámon
- emailben, aláírás nélkül. Az email beérkezését követően, hétköznap 8:00 -16:00 között adatrögzítő kolléga visszahívja és az érvényes jelszó és egy személyes adattal történő azonosítás után elfogadja a változást
Üzleti Előfizető kizárólag az Adatlapon kitöltve, cégszerűen aláírva és beküldve kérheti a változtatást.
A tesztjel az Ön riasztóközpontja és Társaságunk távfelügyeleti központja közötti kapcsolat meglétének a vizsgálatára szolgál. A tesztjel küldése a különböző díjcsomagokban különböző gyakorisággal történik (napi egyszer, 20 percenként, 1 percenként).
Amennyiben a tesztjel elmaradását Ön szerint nem lefedettségi probléma, hanem gyaníthatóan a beépített rendszer meghibásodása okozza, kérjük, vegye fel a kapcsolatot műszaki segítséget nyújtó kollégáinkkal!
A4, A6, A7, A8 és A9 méretű matricáink közül választhat, melyek mindegyike kérhető kívülről, illetve belülről ragasztható formában. Valamint A5 méretű Távfelügyeleti táblát tudunk a rendelkezésére bocsátani.
Igényléshez kérjük írjon e-mailt az ugyfelszolgalat@criterion.hu címre, vagy hívja ügyfélszolgálatunkat a 1447-es telefonszámon, a 4-es menüpontot választva.
Amennyiben szerződéskötéskor igényelte az e-számlát, úgy az Ön által választott fizetési gyakoriság szerint a rendszerünkben szereplő e-mail címre küldjük a távfelügyeleti számláját.
Amennyiben utólag szeretne e-számlára regisztrálni, azt az alábbi lehetőségek valamelyikén teheti meg:
- a tavfelugyelet.criterion.hu weboldalon
- kérheti e-mailen az ugyfelszolgalat@criterion.hu címen
- jelezheti igényét a 1447-es telefonszámon is, ügyfélszolgálatunk menüpontjában (4)
Minden esetben szükség lesz a megrendelő számra és a számla sorszámára, melyeket a legutóbbi számláján megtalál, valamint meg kell adnia az elsődleges e-mail címet, melyre a számlát Társaságunk küldeni fogja.
A távfelügyeleti szerződés megkötésekor az Ön által megadott első számú értesítendő személy mobiltelefonjára bizonyos esetekben SMS értesítést küldünk. Ezek az üzenetek a következőkről tájékoztathatják a megadott személyt:
- Riasztásjelzés érkezett az objektumból
- Zárás elmaradás történt
- Pánikjelzés érkezett az objektumból
- Riasztásjelzés érkezett a gépjárműből
- Riasztás érkezett a kültéri zónából
- Helyszíni ellenőrzésről, amennyiben a járőr rendellenességet nem tapasztalt
- GPRS kapcsolat helyreállásáról
- Műszaki hibajelzésről
- Akkumulátor hibajelzésről
- Rádiós akku kimerült jezésről
- Rádiós felügyelet vesztésről
Jelszó módosítást a következőképpen kérhet a Lakossági előfizető:
- Adatlapon kitöltve, aláírva és beküldve
- telefonon (rögzített vonalon) keresztül az érvényben lévő objektum jelszó és egy személyes adat megadásával (ami a szerződésben is szerepel), hétköznap 8:00-16:00 óra között a 22/512412-es telefonszámon
- emailben, aláírás nélkül. Az email beérkezését követően, hétköznap 8:00 -16:00 között adatrögzítő kolléga visszahívja és az érvényes jelszó és egy személyes adattal történő azonosítás után elfogadja a változást
Üzleti Előfizető kizárólag az Adatlapon kitöltve, cégszerűen aláírva és beküldve kérheti a változtatást.
Műszaki jellegű kérdéseivel a 1447-es telefonszámon, a 2-es menüpont kiválasztásával érhetők el szakképzett munkatársaink a nap 24 órájában.
Weblapunkon a https://tavfelugyelet.criterion.hu/muszaki-hibabejelentes/ oldalon. A hibabejelentéstől számítva 24 órán belül kollégánk visszahívja Önt és tájékoztatást ad a hibaelhárítás folyamatáról, annak költségeiről.
A 1447-es telefonszámon a 2-es menüpontot választva.
- Ha a kültéri sziréna megszólalt és a rendszer nem reagál a beütött kódokra.
- Amennyiben a helyi riasztórendszer kezelője hangjelzést ad, és nem tudja eldönteni, hogy mi lehet a probléma.
- Ha a riasztórendszer kommunikációs hibát jelez.
- Amennyiben tájékoztatást szeretne kapni, hogy milyen jelzés érkezett be egy adott időszakban távfelügyeleti központunkba az Ön riasztórendszeréről.
- Ha a helyi riasztórendszeréhez felhasználói útmutatót szeretne igényelni.
- Amennyiben időszakos szolgáltatását szeretné élesíteni vagy inaktiválni.
- Ha tesztelni szeretné a rendszerét.
- Ha nem kötött karbantartási szerződést, de szeretné átnézetni a rendszerét.
- A riasztórendszerével kapcsolatos rendellenes működésre utaló jelzés észlelése esetén.
- Amennyiben a beszereléskor megadott instrukciók szerint jár el, a rendszer mégis indokolatlanul riasztásokat okoz.
- Ha akkumulátor, érzékelő vagy egyéb eszköz cseréjét, bővítését vagy módosítását szeretné kérni.
Díjköteles kivonulás: – minden olyan, a Távfelügyeleti központba a védendő objektumból vagy az Előfizetőtől érkezett jelzés alapján történt kivonulás, amellyel kapcsolatban az Előfizető nem értesítette az illetékes rendvédelmi szervet vagy hatóságot, és a Szolgáltató kivonulását követően az illetékes rendvédelmi szerv vagy hatóság nem foganatosított intézkedést. Előfizető köteles igazolni, amennyiben a Szolgáltató kivonulásának alapjául szolgáló Riasztás jelzéssel összefüggésben rendőrségi intézkedés történt.
– az Előfizetőnek a riasztórendszer nem rendeltetésszerű használata esetén történő kivonulás.
– a nem a Szolgáltató felelősségi körébe tartozó műszaki meghibásodásra visszavezethető kivonulás.
A havi szolgáltatási alapdíj tartalmaz 4 db kivonulást évente, kivéve, ha a Felek az Egyedi szolgáltatási szerződésben ettől eltérően rendelkeztek.
- A távfelügyeleti központra történő felkapcsolástól számított egy hónapon belül nem számlázzuk ki a díjköteles kivonulásokat, mivel ez az időszak sokak számára még ismerkedést jelent a rendszerrel.
- Nem számlázzuk ki a díjköteles kivonulást abban az esetben ha a szolgáltatási díj tartalmaz évi 4 db díjköteles kivonulást (ebben az esetben számlázás csak az 5. kivonulástól történik).
- Műszaki hiba esetén nem kell fizetni a díjköteles kivonulásért, ha általunk telepített és garanciális időn belüli a riasztórendszere.
Az Előfizető a Szolgáltatást az általa meghatározott időszakban szüneteltetheti, amennyiben a Szolgáltatási szerződés alapján a Szolgáltatóval szemben lejárt kötelezettsége nincs.
A Szolgáltatás szüneteltetését Előfizető az Ügyfélszolgálatnál tett írásbeli nyilatkozattal kezdeményezheti, azzal, hogy a szünetelés kezdő időpontja legkorábban az Előfizető írásbeli nyilatkozatának Ügyfélszolgálat általi igazolt kézhezvételétől számított 3 (három) munkanap elteltét követően lehetséges.
A Szolgáltató a szünetelés időtartamára Szolgáltatás szüneteltetésének díját számítja fel a Díjmelléklet szerint. A szolgáltatás szüneteltetésének kezdeti és vég-időpontjáról Előfizetőnek írásban kell nyilatkoznia.
Az Üzemszünet igényléséhez szükséges nyilatkozatot honlapunkon megtalálja a Hasznos menüpontban.
Objektumvédelmi és gépjárművédelmi szolgáltatásunkat is tovább viheti a védeni kívánt új objektumba/gépjárműbe.
Költözési szándékát kérjük, jelezze a 1447-es telefonszámon, a 4-es menüpont kiválasztásával.
- postai csekkel: Amennyiben a távfelügyeleti szolgáltatás díjfizetési módja csekkes, számlájához automatikusan mellékelünk vagy eseti kérésére – például sérült csekk helyett külön is – küldünk postai csekket. A csekket bármely postahivatalban befizetheti. Kézi csekkes fizetés esetén, kérjük, hivatkozzon a számlán szereplő fizetőkódjára a közlemény rovatban!
- banki folyószámlájáról eseti, illetve rendszeres átutalással: A csekkes fizetésnél kényelmesebb lehet a banki átutalás. Ez esetben megbízást kell adnia a számla kiegyenlítésére a számlavezető bankjánál. Az Ön által választott fizetési gyakoriság szerinti időpontokban a banki átutalásnak megfelelő számlát küldünk Önnek. Banki átutalás esetén kérjük, hivatkozzon a számlán szereplő fizetőkódjára a közlemény rovatban.
- csoportos beszedési megbízással (CSBM): A csoportos beszedési megbízás fizetési mód lehetővé teszi, hogy ne kelljen havonta postára menni, sorban állni a számlákkal. Az Ön számlavezető bankja a Társaságunktól érkező számlaadatok alapján megterheli az Ön folyószámláját, így automatikusan egyenlítheti ki a távfelügyeleti szolgáltatási díját. A csoportos beszedési megbízásra szóló felhatalmazás nyomtatvány beszerezhető, kitölthető és leadható a számlavezető fióknál, illetve ügyfélszolgálatunkon.
- Díjneten keresztül. Díjnettel, számlázással kapcsolatos bővebb információt itt talál: https://tavfelugyelet.criterion.hu/hasznos/szamlazas/
Csoportos beszedési megbízás esetén Ön felhatalmazza a bankját, hogy a folyószámlájához hozzáférést biztosítson Társaságunk részére, hogy az Ön aktuális számláját kiegyenlítse. Gyors, egyszerű és kényelmes. Adhat meg limitet, aminél magasabb összegre nem indíthat Társaságunk beszedést.
Amennyiben a beszedés napján, folyószámláján nem áll rendelkezésre elegendő összeg a számla kiegyenlítéséhez, Társaságunk a következő beszedési napon, az együttesen nyitva lévő egyenlegre indítja a beszedést. A Csoportos beszedési megbízását két helyen is megadhatja. Saját bankjánál, akár internet bankon keresztül is. Az ehhez szükséges adatok:
CSBM azonosító: A 12676596
Bankszámlaszám: OTP Bank Nyrt. 11794008-24016528-00000000
Közleményben kérjük, hivatkozzon a fizetőkódjára. (Ezt az információt a számlán találja a jobb oldalon a postázási név és cím alatti kis téglalapban.)
Amennyiben Társaságunkon keresztül szeretné leadni a megbízást a Hasznos menüpont alatt található Csoportos beszedési megbízás nyomtatványt kérjük, 3 példányban legyen kedves kitöltve és aláírva eljuttatni ügyfélszolgálatunk címére. Tájékoztatjuk, hogy ebben az esetben az ügyintézés várható időtartama 3 hét.
Amennyiben Előfizetői adataiban (név, székhely, postázási adatok) történik módosulás, úgy azt írásban, a változást követő legkésőbb 5 napon belül szükséges jeleznie. Az Adatváltozást bejelentőlap letölthető weboldalunkról a Hasznos menüpontban, vagy kérheti ügyfélszolgálatunktól is.
A kitöltött és aláírt Adatváltozás bejelentő lapot e-mailen csatolva, faxon vagy postai úton kérjük eljuttatni Ügyfélszolgálatunk részére.
Cégek esetében aktuális aláírási címpéldány másolatát is kérjük mellékelni.
Oktatási intézmények esetében az intézmény kinevezési dokumentum másolatát kérjük mellékelni.
A számlázással kapcsolatos reklamációt, illetve egyébként a szerződéses jogviszonnyal kapcsolatos egyéb panaszt írásban postai úton a Szolgáltató levelezési címére címezve, e-mailen pedig az ugyfelszolgalat@criterion.hu címen lehet benyújtani. A beadott reklamáció, panasz kivizsgálási határideje a Szolgáltató általi kézhezvételtől számított legfeljebb 30 nap.
A kivizsgálás eredményéről Előfizető írásos értesítést kap.